söndag 17 augusti 2014

VMX Lerum

En ny bana för mig och det är kul att köra på nya banor. Det var en teknisk bana med många svängar och det gillar jag så det var till att hitta bra linjer att köra. Det gick över förväntan och jag var snabbast på träningen och då var det bara att hålla i på tidskvalet och här var jag körde jag fortast också, riktigt gott. Första starten så var jag lite seg iväg från starten och var ut som nia men när vi gick ut på nytt varv så var jag uppe på fjärde plats.körde på lugnt och tog plats efter plats och körningen var riktigt bra och när målflaggan kom var jag först över linjen. Laddad till andra heatet för här skulle det bli åka av. Åter igen halv seg av grinden in i första böj och på väg ut ur böjen driver cykeln inte men den är igång. Instängd så får jag rulla med nedför första backen. Nu är jag sist, tittar ner och ser att kedjan har hoppat av. Snabbt ner med cykeln på sidan och börja fixa. I med friläge, på med kedjan på framdrevet och sedan på bakdrevet. När kedjan skulle på bakdrevet blev den som en fiolsträng och det var svårt men jag hade bestämt att den skulle på. På cykeln igen och iväg. Nu gällde det att köra snabbt utan att stressa. Trots att jag fick lägga 35-40 sekunder på att få på kedjan så var jag ifatt kön ner vi gick ut på andra varvet och nu hade jag fått upp farten. Laddade stenhårt och tog plats efter plats. Med många supporters på plats så var det gött att få köra kanon bra. Varvtiderna som jag gjorde nu var mycket bra i trafik och jag tog mig upp i fältet. När det var fyra varv kvar så var jag uppe på tredje plats men nu var det långt upp till tvåan, 29 sekunder men jag laddade på och när vi gick i mål var jag fyra sekunder efter tvåan. Tjurade en stund efter målgång men efter en stund var jag nöjd. Körde till mig en andra plats totalt för dagen och utökade ledningen i VMX totalt. Körningen i andra heatet var en av mina bättre i karriären. Nu är det bra fart i Kawan. Tack till alla som hejade fram mig under andra heatet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar