måndag 15 september 2014

Ränneslättsloppet och VMX

Riktigt nöjd med helgen. Teamet drog till Eksjö på fredags eftermiddagen för Ränneslättsloppet som jag skulle köra på lördags förmiddagen. Tog en lång promenad på spåret och kollade läget. Det var kanon spår som såg ut att bjuda på höga hastigheter och så var det, det gick undan ordentligt på sina ställen, flat out. Gjorde en bra start och var med ut som tvåa och det gick bra men så stannade cykeln en gång och då tänkta jag att det var färdigt men den hoppa igång igen och då var jag stressad så jag gick omkull lite lätt men ingen fara. När vi kom in för varvning första gången smet jag förbi Tobias ca hundra femtio meter innan målet. Började jaga på Jesper som hade fått en liten lucka efter mitt lilla strul. Körde på i ett högt och bra tempo och jag började ta in lite. När jag kom in för att gå ut på mitt femte varv så började alla som jag känner att skrika och vifta. Anade att Jesper hade gått inför depåstopp så då slog jag på lite extra och när pappa visade att jag var först så kändes det gött. Jesper kom ut precis bakom mig så nu gick det förfullt på fältet innan skogen. Jesper kom aldrig ifatt så att jag märkte av honom och imål var nio sekunder före. Behövde aldrig köra på gränsen det sista och kände att jag hade koll på läget. Tobias var två minuter efter. När prisutdelningen var klar så drog vi vidare till Hökan för sista deltävlingen i VMX:en. Jag ledde med sextio poäng inför tävlingen så om jag kunde hålla mig på hjulen i första heatet så skulle jag vinna totalt. Gör ingen kanon start men är hyfsat med och kämpar mig sedan upp till en andra plats imål. Riktigt go känsla att ta hem cupen. I andra heatet kommer en hole shot och det var skönt. Emil hade bra tryck i sin körning och det var hans dag men jag var tvåa i andra heatet och blev tvåa totalt för dagen. Nu är det inte mycket körning kvar på Kawa 85:an. Mx Champ i Kristianstad och Gotland Grand national.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar