måndag 1 september 2014

USM Katrineholm

Avbruten träning i torsdag då jag inte kände mig bra och på fredagen så var jag hemma med feber, så då trodde jag inte på start på lördagen. Vi pratade hemma om ett upplägg för helgen och så åkte vi iväg till Katrineholm. När jag vaknade på lördags morgonen så kändes det okej, ingen feber och då var det till att ladda. Träningen gick bra å jag tyckte om banan. Tidskvalet var helt okej. Dax för kvalheat och här gör jag en bra start och är med ut. Ligger på hårt. Har lite bekymmer att ta mig om en Honda men när jag och Max kom om så började vi att kämpa om fjärde platsen. De tre framför fick förstora lucka innan vi kom kom om Hondan så det gick inte att göra något åt dem. Vi fajtades hårt och det var roligt. Jag försökte gå innanför Max i en böj men då missade jag lite och gick omkull. Snabbt upp igen och jag tappade bara fyra sekunder på omkull lägget. Femma i mål och det var okej. På efter middagen fick jag ont i magen och det gav inte med sig så vi fick åka in till akuten i Katrineholm. Direkt in för undersökning och efter ett par timmar med medicin så var det okej igen. Troligtvis ett gallstens anfall. Tillbaka till depån för att sova för det gjorde ju alla andra. Kändes rätt okej när jag vaknade så jag bestämde mig för att testa på träningen men det var lite segt. Nu var det till att tagga om. Första heatet var jag med bra ut som sexa men gled ner till åttonde och gjorde ett misstag så jag gick omkull men inget allvarligt tappade till elfte och upp och ner men i mål som elva. Andra starten gör jag helt okej och ut som åtta och ligger på, här byttes det lite placeringar under heatet och på sista varvet laddar jag hårt och tar mig upp en placering och går i mål som tia och det räcker till en åttonde plats totalt. Jag är riktigt nöjd med mitt resultat efter alla turer denna helg. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar